Site Views

Connect With Me

Powered by Blogger.

Followers

Friday, January 21, 2011
This will be about my journey from when my Mom got pregnant with me. The doctors said she would need to abort me because if i was born she would die. Either her or me. My father was very humble he promised to Holy Spirit He would dedicate my life to God that is why I am alive me and my mom.
i was born in 1967 raised at a catholic family very traditional in Brasil when i was about 4 /5years old my mom left my home ,daddy was working at a bank at that time in a small city in Brasil. Doctors,bankers ,mayors ,,judges were all important people in the city. He was ashamed of her leaving so he sent me and my sister to live with our grand father in another city until His emotions and life got fixed so He can raise us .My grandfather and grandmother and my dads sisters took care of us with education and necessities. They gave us a traditional religious catholic life so after 4 years or so,we came back to live with our father in a small hotel room at my hometown because His finances at this time. I was very friendly with strangers a very talkative boy, one man offered me candy and invited me to his room i think i was 9 years old and this man almost molested me i remmeber i ran away in panic he said if i ever told anyone he would kill me. I ran to my friends house he had an awesome back yard and there i stayed under one tree in fear crying in silence so that passed i even forgot that nobody knew that about my life but it is what made me rebelious and made me an angry kid... my joy went away at that time my eyes and mind deposited in my heart one world justice ,i did not like any injustice when i saw others kids figth or anything wrong i want go help to be just i would get angry , so time passed i became familiar with this hotel it had a christian church next to it. I thought that those eople were crazy but they had joy i saw that and during their services i used come over the fence and throw eggs inside their congregation until they caugth me one day and they inivited me with love to see what they were doing. they sang they were happy and had one team of scouts called desbravadors there they taught camping how to love others honor others,fish make tents survive technics much more stuff and gospel i liked and started to be one of them i studied at a catholich school and was learning adventist doctrine
so i got confused and 14 years passed i started to have other friends relationship away from God i walked in a way not like the church and the nice people i thought they were crazy and a time waste .So i experimented when i was 15 years old marijuana and started listening to the beatles ,led zeppelin, pink floyd, supertramp and absorved their ideas hippies fascinated me fredoom sex drugs rock roll ,but there was a hole in my heart i know that i was looking for power supernatural power when i was with my grandfathers at time i read a lot of disney story ,magic stuff that fascinated my imagination i believed influeced me and if God was real there was more power in Him but those people i met before catholic ,adventist they represent this God and i didnt see power there i started to have spiritual desire to know. So i did looked and discovered false religions i had no knowledge of the word of God Bible because the people i thought represented Him didnt really give or teach me so the first power i saw was false religion but i thought it was God and i saw healings true spiritism i don't know what was qualified as a false religion they talked to dead people and brought spirits back to heal people and more stuff they said those who have this power they are medium. They looked like very peaceful people and they trully believed in reencarnation etc karma i really didnt see God there i thought there something not right there. So i i walked away and discovered Brasilian African religion called macumba in other words witchcraft stuff where i saw more power but one thing i didnt agree with and i saw before in disney stories when i was a Kid is they were doing vodoo and sacrifycing animals and other stuff like doing bad things to others i really saw tha there was no God there i walked away and decided i was going to be atheist i did not want this in my life i looked at my daddy He is catholic and my whole life with Him he was saying God is good and the satan does not exist Jesus killed Him that is it , so i did not believe because the experiences i had didnt match what He said .So i decided be me whatever happens happens and time passes i worked very hard to have what i want have my life professional and life natural i didnt want spiritual even if i knew that it existed i jumped into using drugs kinda different drugs experiences and ideas so one dream i wanted to fulfill when i came back from a race wher i was working for somebody that time motocross racing team ,that wekeend i was really hard on my heart because i did lots of drugs and when i came back from that race i looked at miy wife and kids on way to my home she didn't know what i was doing that she think i am just drunk because in Brasil its normal for people to drink a lot unfortunatly i just look at sky with pain in my chest and say God help me she doesnt understand but in my heart i was really crying that week i got oportunity to come to America i see that is oportunity from God i know that but after i am here my life did not change it became worse and worse and i jumped deeper in drugs after one year my family come we move to S F i got job and stay clean for 2 years but there some hole in my heart opened my mind was not pure there was no love in my mind even my heart i start doing drugs again and become much worse lost my job and start work on my garage that some Brasilian guys start come and bring work to me and try to talk to me about Jesus i laugh a lot and make jokes ablout that i want they money they are good people and pay good for my job sometimes pay more then i charged so i could buy more drugs and my life become worse and worse so i can't handle anymore i went to church one time of this guys because my father got bad in Brasil he got stroke and i went there asking for prayer ,wen pastor pray for my father i really felt God saying to me you ,you need me i think is crazy that but my spirit listen so i got job at santa rosa city after 3 months comunity we move there but my life still worse with drugs until come on place i know i can't handle i start ask those guys went to my garage from that Brasilian church talking about Jesus to me they have group there cal Project Restaouration i talk to them but i never come to their metting so one weekend i got really depressed i had about 5 grams cocaine almost everyday on that week i see me on the end of hole and give up on that night i tried to kill myself with overdose i did almost 20 grams cocaine in one time i did not stop i fell on floor of my garage in the morning i am awake not dead and sober i know Jesus save me and not let me die i call those guys and one those come to my home with His wife and gave me his testimony i laugh but He invite me to come at church on staurday i did with my family when we walked inside that church they sing songs i really don't know that i start crying and pastor preaching i did know what He saying i keep crying He make call to those who wanted Jesus like close your eyes raise your hand ,i running in His direction and hug Him i want this Jesus crying something burning inside my chest He push to other man there i think He scare of me lol that man lay His hand over my head He did know me and He start say I use drugs for 10 years and you 15 or more i set you free now in the name of Jesus !Ho boy that happen something invade me better then any kind drug i ever use on my life such joy and i really feel i am new its AMAZING well there2004 start my Testimony my new life everything change all i did pass way and i Believe and more and more never stop just increase i am want know more about thisnJesus that save me i have that catoholic base an i read part of the Bible before but i know there is more i start on Bible seminar at Brasilian church that i complete only one 3 books Romans and psalms and Job so i iam hungry for God i come at pryers 4 am i come at services friday saturday and sunday that i drive 1,and alf to be there after 2 years i felling God take me to american church close to my home there i start got revelations so fast i went to some conferences and one is Randy Clark healing school so after that the congregation i felllowship Vertical Call start Vertical Call supernatural school of ministres that i did 2 years and walk on others schools of evangelism too so now i really know God have calling ,me to minister Mathew 6;33 Mathew 10:8 i have heart to the lost those don't know the love of God i love go on places some not want go and walk in God power1Cor4;20 and John14:6
so i write this its resumed on what happen to me before i had encounter with Jesus there so much more and may one day i write everything but the amazing is what happen now and after i had this amazing encounter with Him and this is everyday all the time you gonna read more about testimonys i gone try post here its minister starting to my life i was last week a Master technician at BMW motorcycles on USA i lay down my job to live the gospel answer my call on what i know God have calling me its truth and i Believe this have some purpose on what He wants use me this is my blog and i live by faith feel free to help if you think you can i going forward and not shrink back God bless you.










Portugues




Isto e um pouco sobre minha jornada de vida a partir de quando minha mãe ficou grávida de mim. Os médicos disseram que ela precisaria para abortar a mim, porque se eu nascesse ela iria morrer. Ou ela ou eu. Meu pai era muito humilde e religioso temente a Deus na fe em que foi evangelizado catolico, ele me prometeu ao Espírito Santo Ele dedicou minha vida a Deus é por isso que eu estou vivo eu e minha mãe.
Eu nasci em 1967, cresci em uma família católica muito tradicional no Brasil quando eu tinha uns 4 / 5 anos de idade minha mãe deixou a minha casa, papai estava trabalhando em um banco na época em uma pequena cidade no Brasil. Médicos, banqueiros, prefeitos, juízes eram as pessoas importantes da cidade naquela epoca . Ele estava envergonhado de sua saída, então ele mandou eu e minha irmã a viver com os avôs em uma outra cidade, até a Sua vida e emoções se fixarem para que Ele possa nos criar. Meu avô e minha avó suas irmãs minhas tias cuidaram de nós com a educação e necessidades. Eles nos deram uma vida religiosa tradicional católica para depois de 4 anos ou mais, voltamos a viver com o nosso pai em um pequeno quarto de hotel em minha cidade natal, porque ia mal Suas finanças neste momento. Eu era muito amigável com estranhos um menino muito falante, um homem me ofereceu doces e me convidou para seu quarto eu acho que tinha 9 anos e este homem quase me estrupou eu me lembro eu fugi em pânico, ele disse se eu nunca dissesse a ninguém que ele me mataria. Corri para casa de amigos que ele tinha um quintal maravilhoso assim cidade de interior algumas casas nao tinham muro e lá fiquei sob uma árvore com medo chorando em silêncio de modo que passou o medo e até esqueci que ninguém sabia que sobre a minha vida, mas é uma das coisas que me fez rebelde e me fez uma criança com raiva ... a minha alegria foi embora naquele momento meus olhos e mente depositado em minha justiça mundo o coração, eu não gostava de qualquer injustiça, quando eu via os outros serem pequenos serem judiados em brigas ou qualquer coisa errada eu quero ir ajudar. E me fazia sentir raiva, assim que o tempo passou e eu me tornei familiarizado com este hotel que tinha uma igreja cristã próximo a ele. Pensei que aqueles pessoas eram loucos, mas eles tinham a alegria que eu queria e que e durante os seus serviços eu muitas vezes usava vir acima do muro que protegia e jogar ovos dentro daquela congregação, até que me pegaram um dia e eles me comnvidaram com amor para ver o que eles estavam fazendo. Cantavam eles e eram felizes e tiveram uma equipe de Escoteiros chamado desbravadores lá eles ensinaram acampar e como amar os outros honrar outros, ir pescar fazer tendas, technicas de sobrevivencia muito mais boas coisas e eu gostei do evangelho e começou a ser um deles, eu estudava em uma escola e catholica e la no grupo evangelico estava aprendendo doutrina adventista
Então eu fiquei confuso e 4 anos se passaram eu comecei a ter relaçionamento com outros amigos longe de Deus. Experimentei de uma forma não como era a igreja e o povo bom, eu pensei que eles eram loucos e um desperdício de tempo. Então eu experimentei quando eu tinha 15 anos maconha e comecei a ouvir os Beatles, Led Zeppelin, Pink Floyd, Supertramp e absorvendo os hippies e suas idéias me fascinou liberdade drogas sexo rock roll, mas havia um buraco no meu coração eu sei que eu estava procurando poder, poder sobrenatural quando eu estava com meus avós no tempo de crianca eu lia muito e no que eu lia estava monte de Disney histórias, coisas mágicas que fascinou minha imaginação eu acredito que influeciaram a mim. E se Deus era real não havia mais poder nele?, mas essas pessoas eu conheci antes católica, Adventista eles representam esse Deus e eu não vi poder lá eu comecei a ter desejo espiritual de saber. Então eu decidi olhar e descobri falsas religiões eu não tinha conhecimento da palavra de Deus Bíblia, porque as pessoas que eu achava que representava Ele, realmente não ensinava-me um Deus de amor e poder mas um Deus punidor . A primeira potência que vi foi a religião falsa, mas eu pensei que era Deus e eu cria que estava a buscar Ele por nao concoradar com o Deus que havia sido me apresentado, vi curas em espiritismo de verdade, eu não sabia o que era qualificado como uma falsa religião que conversa com pessoas mortas e trouzia de volta os espíritos para curar as pessoas e mais coisas que dizem que aqueles que têm esse poder que eles são médiuns. Pareciam pessoas muito pacíficas e eles verdadeiramente acreditam em karma etc reencarnacao eu realmente não vi Deus lá eu pensei que algo não está certo lá. Mais tarde lendo na Biblia palavra de Deus descobri que Deus abomina quem fala com mortos.2Reis 23;24 NVI Eclesiastes 9:5 Então vi sai e continuei minha busca por Deus descobriu a macumba em coisas outras palavras bruxaria onde eu vi mais poder, mas uma coisa que eu não concordava com o que eu vi antes em histórias da Disney, quando eu era criança é que eles estavam fazendo vodoo e sacrificavam animais e outros coisas como fazer as coisas ruins para os outros eu realmente vi que não havia nenhum Deus por la entao foi embora e decidi que ia ser ateu eu não queria mais saber disso na minha vida eu olhei para o meu pai Ele que éra católico em toda a minha vida com ele, estava dizendo que Deus é bom e o satanás não existe Jesus matou a Ele que é isso, então eu não acreditava porque as experiências que eu tive não correspondem ao que Ele disse. Então eu decidi ser eu aconteça o que acontecer acontece e que o tempo passa eu trabalhei muito duro para ter o que eu queria ter minha vida profissional e vida natural, que eu não queria vida espiritual, mesmo sabendo que ela existia e saltei para usar drogas era como refugio experiências, meio que diferentes drogas e idéias para um sonho que eu queria cumprir.Ate chegar ao ponto quando eu voltava de uma corrida que fui trabalhar.Trabalhava como preoparador de motos de corrida para uma equipe de corrida de motocross, o fim de semana foi muito difícil no meu coração porque eu fiz muita droga e quando eu voltei para casa e olhei para a esposa e filhos no caminho para minha casa ela não sabia o que eu estava fazendo e vivendo aquilo eu era um bom mentiroso ela pensava que eu apenas um bêbia cerveja , porque no Brasil infelismente e normal que as pessoas bebem muito infelizmente, eu olhei para céu com dor no peito e disse que Deus me ajudasse a entender, mas ela nao sabia no meu coração eu estava realmente chorando essa semana eu tive a oportunidade de vir para a América vi que realmente era a oportunidade de Deus eu sei que era , mas depois que eu estava aqui minha vida não mudou, tornou-se pior e pior e eu fui mais profundo nas drogas após um ano longe da minha família. Eles vieram nos movemos para SF e consegui trabalho e fiquei limpo por dois anos, mas hávia algum buraco no meu coração e isto abriu a minha mente.Eu não era puro não havia amor na minha mente, mesmo o meu coração i começar a fazer drogas de novo e se tornou muito pior perdi meu emprego e começar a trabalhar na minha garagem que alguns caras brasileiro começaram a vir e trazer trabalho para mim e tentaram por muitas vezes falar comigo sobre Jesus eu ria e fazia piadas a respeito.O que eu queria er o dinheiro que eles traziam, são boas pessoas e pagavam bem pelo o meu trabalho, por muitas vezes chegavam a pagar mais que então eu cobrava assim eu poderia comprar mais drogas e minha vida se tornava cada vez pior, então não pude segurar mais eu fui uma vez à igreja deste caras, porque meu pai ficou ruim no Brasil e eu fui lá pedir a oração, veio o pastor orar por meu pai e realmente senti Deus dizendo para mim, você precisa de Mim e eu achei que éra uma loucura isso, mas meu espírito ouviu isso. Eu consegu trabalho em santa rosa cidade uma cidade perto de onde eu vivia como 1 hora e meia de carro , depois de três meses indo e voltando mudamos para lá, mas minha vida ainda ficou pior com as drogas, até chegar no lugar que eu vi que nao podia mais lidar com isto começei a pedir esses caras ajuda.E foi a minha garagem um irmao enviado de que a igreja brasileira a falar sobre Jesus para mim tinham eles um grupo que se chamava Projeto Restaurar eu ligava falava com eles, mas eu nunca vinha a ter nas reunioes ate que chegou um fim de semana eu estava realmente deprimido eu usava cerca de 5 gramas de cocaína em quase todos os dias dessa semana eu vejo-me no final do buraco e dar-se naquela noite eu tentei me matar com overdose eu fiz quase 20 gramas de cocaína em um tempo que eu não consegui mais eu caí no chão da minha garagem e pela manha não estava eu morto e eu sabia que Jesus havia salvado -me e não me deixou morrer eu chamei esses caras e um deles veio a minha casa com sua esposa e me deu o seu testemunho eu ri, mas Ele me convidou para vir na igreja no sabado. Eu fui com minha família quando andamos dentro da igreja eles cantavam músicas que eu realmente não sabia e eu começei a chorar e apos os cantiocos pregou o pastor eu nao sabia o que Ele disse nao ouvia nada so o que fazia era continuar chorando. Ele faz chamada para aqueles que queriam Jesus,como fechar os olhos levante a mão se voce quiser entregar sua vida a Jesus,bom eu fui correndo em sua direção e ao abraçá-lo Eu disse quero esse Jesus chorando algo queimando dentro do meu peito Ele empurrou me para outro homem. Eu que eu acho que Ele se assustou e o irmao que ministrou em mim pôs a mão sobre a minha cabeça Ele nao me conhecia e ele começar a dizer que ele usou drogas por 10 anos e eu 15 ou mais e eu estava liberto agora, em nome de Jesus. O que e isso!!!!! Algo aconteçeu veio algo invadir-me melhor, então que qualquer tipo de droga que eu havia usado na minha vida tanta alegria e eu realmente sintia que eu fiquei novo inacreditavel e real incrível foi em 2004 .Ai começou o meu testemunho de minha vida tudo novo mudou tudo que eu passei foi desta maneira e eu acreditei e mais e mais nunca parou de apenas aumentar aquilo era real eu quiz saber mais sobre este Jesus que me salvou eu tinha essa base catoholica e as vezes leia a parte da Bíblia antes, mas eu sei que havia mais e começei em seminário da Bíblia na Igreja brasileira que eu completei apenas uma classe de 3 livros romanos e salmos e Jó e como eu tinha fome de Deus. Eu participava das oracoes 04:00 am ia participar em serviços de sexta-feira sábado e domingo que drigia 1 horae meia para estar lá após 2 anos. Senti que Deus queria me levar para perto da igreja americana perto de minha casa lá eu começei ter revelações ficou tão rápido que eu chegei me assustar, fui a algumas conferências e uma escola de cura que e ministrada por Randy Clark. Assim depois de algins anos congregação que eu fazia parte Chamada Vertical Call deu início da chamada Vertical escola sobrenatural de Ministros que eu fiz dois anos e participei em outras escolas de evangelismo também, então agora eu realmente sei que Deus tem chamado me para ministrar Mathew 6, 33 Mathew 10:08 eu tenho coração para os perdidos aqueles que não sabem o amor de Deus eu amo ir em alguns lugares não quero ir e caminhar se em poder de Deus 1Cor4; 20 e John14: 6
Assim que eu escrevo esta e um resumo no que aconteceu comigo antes que eu tive encontro com Jesus há muito mais e poderei um dia eu escrever tudo, mas o surpreendente é o que acontece agora e depois eu tive esse encontro maravilhoso com Ele e isso é todos os dias todas as vezes que você vai ler mais sobre testemunhos e quero postar aqui o que Jesus vem fazendo em minha caminhada com Ele. Começando aqui minha vida eu algins meses atras resolvi responder o chamado de Deus e abandonei meu trabalho para ministrar.Trabalhava como técnico mestre em motocicletas BMW no EUA respondi meu chamado sobre o que eu sei que Deus tem me chamando a sua verdade e acredito que isso tem algum propósito sobre o que Ele quer me usar este é o meu blog e eu vivo pela fé sinta-se livre para ajudar se você acha quepode. Eu sempre quero ir para a frente e não recuar. Que Deus os abençoe Graca e Paz.

5 comments:

michael1965 said...

powerful testimony!

Coelho said...

so this is just resume about my life before to be real i not start minister now i start next day wen i got saved because i understand that is miracle and every day new revelations come about this amazing God my Father and increase His in me wen i start understand new covenant Christ in me is Hope of Glory there is not any condemnation on my life even what every bad stuff i did with my pass that is done its forgiven i died and Born again,that is good news the gospel Jesus take all sins all curses all iniquities from my life i just believe and is truth so i minister 2 times at Mont on Bethel Healing Rooms and 2 times at Mont an Great works Healing Rooms at Vertical Call and Mondays at Radical Gospel team also all most every day on streets there is love and this love need be release thanks God Bless all you

Unknown said...

http://www.youtube.com/user/GodIsWonderful316 there is some old videos and new is gone be posting i working on update the news and what i have learning bless you all

AndEva said...

Thank you for sharing this part of your life. I am so touched and inspired. Last night God gave me a vision for my life, in that vision among other things were You and Pete Cabrera dressed in bright white. I will write you the vision when I can. God bless

Unknown said...

José Coelho, tenho sido muito ministrado através de seus vídeos no YouTube. Realmente, você manifesta a vida de Deus. Continue assim meu irmão.
Obrigado por entender e nos ajudar a entender!