Site Views

Connect With Me

Powered by Blogger.

Followers

Saturday, July 2, 2011
English

How I Know Who I am in Christ? Do you question yourself on this?
Well it’s not hard, first you need know who Is Christ and then understand why He did what He did for you its love story."Went he die for us He not asks anything, what He did is for love. He forgive us all ready because He love us. On way we are that is unconditional love. His love for us go after the heaven, His forgiven for us go after of heaven.
On proof of His love He gave us His Spirit, on proof of His love He chose us to be with Him to be His friend and go on His name" Song Proof of Love (Antonio Cirilo).
I chose this song because is easy definition without bring Christianize language
And i believe is point of talk to some don't really don't know what love is that and how scandalous is the Cross.
I really believe in my heart Jesus come like us to share us on perfect way we can have relationship with the Father creator of all, and sometimes we want share we know something because study the scriptures we mess the simplicity of be Son of God.
With some theology about we can read and really losing the supernatural reality of is Son of God and walk here now, on this earth with His identity in us.
That their hearts may be comforted, they being knit together in love, and unto all riches of the full assurance of understanding, that they may know the mystery of God, [even] Christ,
In whom are all the treasures of wisdom and knowledge hidden.Col 2:2/3
How amazing this can happen? By faith in Him just believe kingdom of heaven gasoline "faith" not need to much just I size of mustard seed.
You start be in Him on the moment you declare and believe for real in your heart on what you saying about Him I mean it’s not only pray the sinner prayer its believe and really "repent means change your mind" yes you can enjoy the love of this amazing Father and the promises He have for you.
As therefore ye received Christ Jesus the Lord, [so] walk in him,
Rooted and builded up in him, and established in your faith, even as ye were taught, abounding in thanksgiving.
Take heed lest there shall be any one that maketh spoil of you through his philosophy and vain deceit, after the tradition of men, after the rudiments of the world, and not after Christ:
for in him dwelleth all the fulness of the Godhead bodily,
and in him ye are made full, who is the head of all principality and power:Col 2:6/10
Know because him you can be in Him it’s not by works its by grace true faith its combination of see what cannot be see but is real big of you think.
For who hath known the mind of the Lord, that he should instruct him? But we have the mind of Christ.1 Cor 2;6
Wherefore if any man is in Christ, [he is] a new creature: the old things are passed away; behold, they are become new.2 Cor 5:17
That is good news.
The Spirit himself beareth witness with our spirit, that we are children of God:Rom,8;16
There so much here you can meditate and have from revelation about your identity in Him i can quote more scriptures Telling who you are in Christ and if you look more you can find because He is infinity and his love for you is more of that, I really believe when the humans beings understand who they are in Christ they can explore dimensions far beyond we can imagine and that can blow any kind human mind.
That is one reason I believe we need and learn how use the mind of Christ in us that is gave to us for free supernatural on the moment you sold out to Him, you never can be the same and that to some is uncomfortable because they not want die and experiment the power of the most radical love expressed on the earth.
I tell you went you taste you like. Much love i leaving one list of the scriptures can help you about who you are in Him but remember we cannot put He on the Box.
I affirm that I am in Christ, so that my behavior reflects who He says that I am
I am God's child. John 1:12
I am a friend of Jesus Christ. John 15:15
I am justified. Romans 5:1
I am one spirit with the Lord. 1 Corinthians 6:17
I have been bought with a price and I glorify God in my body. 1 Corinthians 6:20
I am a member of Christ's body. 1 Corinthians 12:27
I am the temple of the Holy Spirit. 1 Corinthians 6:19
I have been blessed with EVERY spiritual blessing. Ephesians 1:3
I am holy and blameless. Ephesians 1:4
I am adopted by God to be His child. Ephesians 1:5
I am redeemed and forgiven. Ephesians 1:7
I am lavished with His kindness and wisdom and understanding. Ephesians 1:8
He has revealed His plan to me. Ephesians 1:9
I have been rescued from darkness and transferred into the kingdom of Christ. Colossians 1:13
I am complete, lacking nothing, in Him. Colossians 2:10
I have the right to come boldly to the throne of God. Hebrews 4:16
I am free from condemnation. Romans 8:1
I am free from sin and death. Romans 8:2
I am called according to His purpose. Romans 8:28
God is for me. Romans 8:31
I am in right standing with God. Romans 8:33
Nothing can separate me from God's love. Romans 8:38
I am enabled to stand firm in Christ. 2 Corinthians 1:21
I can do ALL things through Christ who gives me strength. Philippians 4:13
I am identified as Christ' because the Holy Spirit is in my heart. 2 Corinthians 1:22
I am guaranteed everything He has promised. 2 Corinthians 1:22
I think on the things of heaven and not of this earth. Colossians 3:2
I have died to this life and live hidden in Christ. Colossians 3:3
The good work which was started in me by God will be finished by Him. Philippians 1:6
I am a citizen of heaven. Philippians 3:20
I do not have a spirit of fear. I have a spirit of power and of love and of a sound mind. 2 Timothy 1:7
I do not practice sin. Jesus keeps me safe and the devil cannot touch me. 1 John 5:18
I am a branch on the vine of Christ and I produce much fruit. John 15:5
I am chosen and I produce lasting fruit. John 15:16
I ask anything from God in Jesus name and I get it. John 15:16
I am a new person, my old life is GONE! 2 Corinthians 5:17
I am a messenger of reconciliation. 2 Corinthians 5:19
I am an ambassador for God. 2 Corinthians 5:20
I am the righteousness of God. 2 Corinthians 5:21
I have been raised from the dead with Christ and seated with Him in heavenly realms. Ephesians 2:6
I am God's masterpiece, I do good things that He, long ago, had planned for me. Ephesians 2:10
I am an imitator of God Ephesians 5:1
I am led by the spirit of God. Romans 8:14
I have been healed by His stripes. 1 Peter 2:24
I give ALL my cares to Him because He cares for me. 1 Peter 5:7
My joy is full. 1 John 1:4
His angels protect me wherever I go. Psalm 91:11
I am saved. Ephesians 2:8
He has given me EVERYTHING I need to live godly. 2 Peter 1:3
He has given me great and precious promises. 2 Peter 1:4
I share in His divine nature and escape this world corruption. 2 Peter 1:4
I am not blind and do not forget that He has cleansed me from my old ways. 2 Peter 1:9
I do not go by what I see, but that which is not seen 2 Corinthians 4:18
I choose to walk by faith and NOT by sight. 2 Corinthians 6:7
I have authority over ALL the ability of the enemy and NOTHING by ANY means hurts me. Luke 10:19
Whatever I bind on earth IS bound in heaven and whatever I loose on earth IS loosed in heaven. Matthew 16:19
ALL of my needs ARE supplied. Philippians 4:19
I give myself to God as a living, holy, acceptable sacrifice. Romans 12:1
I do not act like the world, I transform my mind. Romans 12:2
I prove God's good, acceptable and perfect will. Romans 12:2
I do not think more highly of myself than I ought to. Romans 12:3
I do not fight against flesh and blood, but against principalities, powers and the rulers of darkness in high places. Ephesians 6:12
My weapons are not carnal, but mighty in God. 2 Corinthians 10:4
I take EVERY thought captive that tries to exalt itself above the knowledge of God. 2 Corinthians 10:5
I AM strong in the Lord and the power of His might. Ephesians 6:10
I AM an overcomer by His blood and the word of my testimony. Revelation 12:11
I DO NOT love my life, but His life living through me. Revelation 12:11
I have the same spirit that raised Christ from the dead dwelling in me and it makes alive and heals my mortal body. Romans 8:11
Enjoy
Love you. Coelho


Portugues

Como eu sei quem eu sou em Cristo? Você se pergunta sobre isso?
Bem não é difícil, primeiro você precisa saber quem é Cristo e, então, entender por que Ele fez o que Ele fez por você a sua história de amor. "Quando ele morreu por nós Ele não perguntou nada o que Ele fez é por amor. Ele nos perdou de tudo, porque Ele nos ama do jeito que somos .O amor Dele é amor incondicional por nós e atravessa os ceus, Seu perdão para nós atrávessa os céus.
Na prova do Seu Perdao que Ele nos deu o Seu Espírito, na prova do Seu amor que Ele nos escolheu para estar com Ele para ser seu amigo e ir em sua companhia.Canção nome " Prova de Amor (Antonio Cirilo).
Eu escolhi essa música porque é senti que uma definição fácil do que a trazer a linguagem cristiana quero dizer religiosa.
E eu acredito qué o ponto para conversar com alguns, realmente não e possivel expressar com o i imenso este e como escandalosa é a mensagem de alguem na Cruz.
Eu realmente acredito em meu coração Jesus veio como nós para compartilhar-nos no caminho perfeito que podemos ter relação com o criador Pai de todos, e às vezes porque queremos dizer que sabemos alguma coisa, por estudar as escrituras baseado em historia e em teologia de sabios,nao sou contra estudar mas alguns por acahr que sabem demais bagunça a simplicidade de ser Filho de Deus.
Com um pouco de teologia sobre o que podemos ler e realmente perder a realidade sobrenatural de ser Filho de Deus! E andar aqui agora nesta terra, com sua identidade em nós.
que os seus corações sejam animados, estando unidos em amor, ea toda a riqueza da forte convicção plena de entendimento, para que possam conhecer o mistério de Deus, [mesmo] Cristo,
no qual estão todos os tesouros da sabedoria e do conhecimento hidden.Col 02:02 / 3
Quão incrível isso pode acontecer? Pela fé nEle apenas crer reino de "fé" céu gasolina não precisa muito apenas o tamanho i de mostarda.
Você começa a Ele no momento em que você declare e acreditar de verdade em seu coração sobre o que você está dizendo sobre ele eu quero dizer não apenas a sua a oração pecador seu acreditar e realmente "arrepender-se significa mudar de idéia" sim, você pode desfrutar do amor de este Pai maravilhoso e as promessas que Ele tem para você.
Como, portanto, recebestes o Senhor Jesus Cristo, [então] andai nele,
arraigados e edificados nele, e confirmados na fé, assim como fostes ensinados, abundando em ação de graças.
Olhai que não haverá qualquer um que faz de você estragar com sua filosofia e vãs sutilezas, segundo a tradição dos homens, segundo os rudimentos do mundo, e não segundo Cristo;
porque nele habita toda a plenitude da Divindade corporalmente,
e nele tendes a vossa plenitude, que é o cabeça de todo principado e poder: Col 2:06 / 10
Sei porque ele pode ser nele a sua não por obras suas pela fé verdadeira graça de ver a sua combinação que não pode ser ver, mas é real grande do que você pensa.
Porque, quem conheceu a mente do Senhor, para que possa instruí-lo? Mas nós temos a mente de Cristo.1 Cor 2, 6
Portanto, se alguém está em Cristo, [ele é] uma nova criatura: as coisas velhas já passaram, eis que se fizeram new.2 Cor 5:17
Que é uma boa notícia.
O próprio Espírito testifica com o nosso espírito que somos filhos de Deus: Rom, 8, 16
Há tanta coisa aqui você pode meditar e ter a partir da revelação sobre a sua identidade Nele eu posso citar escrituras mais Dizer que você é em Cristo e se você olhar mais você pode encontrar, porque Ele é infinito e seu amor por você é mais do que isso, eu realmente acredito que os seres humanos wen a entender quem são em Cristo temos dimensões muito além do que podemos imaginar e que pode explodir qualquer tipo mente humana.
Essa é uma das razãoes eu acredito que precisamos e aprender como usar a mente de Cristo em nós.Que Ele que nos deu de uma forma sobrenatural no momento em que você se rendeu entregou para ele, você nunca vai ser o mesmo e que para alguns é desconfortável, porque eles não quer morrer e experimentar o poder do amor mais radical que manifestou sobre a terra.
Digo-vos quando você experimenta de Deus que você gosta.
Com Muito amor vos deixo uma lista das escriturasque pode ajudá-lo a respeito de quem você é nele, mas lembre-se não podemos colocar ele na caixa.
Afirmo que estou em Cristo, para que meu comportamento reflete quem Ele diz que eu sou
Eu sou filho de Deus. João 1:12
Sou amigo de Jesus Cristo. João 15:15
Eu sou justificado. Romanos 5:1
Eu sou um espírito com o Senhor. 1 Coríntios 6:17
Fui comprado por um preço e eu glorificar a Deus em meu corpo. 1 Coríntios 6:20
Eu sou um membro do corpo de Cristo. 1 Coríntios 12:27
Eu sou o templo do Espírito Santo. 1 Coríntios 06:19
Eu tenho sido abençoado com toda sorte de bênção espiritual. Efésios 1:3
Eu sou santa e irrepreensível. Efésios 1:4
Eu sou adotado por Deus para ser Seu filho. Efésios 1:5
Eu estou redimido e perdoado. Efésios 1:7
Estou infundi com sua bondade e sabedoria e entendimento. Efésios 1:08
Ele revelou seu plano para mim. Efésios 1:9
Fui resgatado das trevas e transferido para o reino de Cristo. Colossenses 1:13
Estou completos, não faltando nada, Nele. Colossenses 2:10
Eu tenho o direito de vir com confiança ao trono de Deus. Hebreus 4:16
Estou livre da condenação. Romanos 8:1
Estou livre do pecado e da morte. Romanos 8:2
Eu sou chamado segundo o seu propósito. Romanos 8:28
Deus é para mim. Romanos 8:31
Eu estou em pé direito com Deus. Romanos 8:33
Nada pode me separar do amor de Deus. Romanos 8:38
Estou habilitado a permanecer firme em Cristo. 2 Coríntios 1:21
Posso todas as coisas em Cristo que me fortalece. Filipenses 4:13
Estou identificado como Cristo porque o Espírito Santo está em meu coração. 2 Coríntios 1:22
Eu estou garantido tudo o que Ele prometeu. 2 Coríntios 1:22
Eu acho que nas coisas do céu e não desta terra. Colossenses 3:2
Morri para a vida e viver escondida em Cristo. Colossenses 3:3
O bom trabalho que foi iniciado em mim por Deus será finalizado por ele. Filipenses 1:6
Eu sou um cidadão do céu. Filipenses 3:20
Eu não tenho um espírito de medo. Eu tenho um espírito de poder, de amor e de uma mente sã. 2 Timóteo 1:7
Eu não praticar o pecado. Jesus me mantém segura eo diabo não pode me tocar. 1 João 5:18
Eu sou um ramo da videira de Cristo e eu produzir muito fruto. João 15:5
Sou escolhido e eu produzir frutos duradouros. João 15:16
Eu peço nada de Deus em nome de Jesus e eu entendi. João 15:16
Eu sou uma nova pessoa, a minha velha vida se foi! 2 Coríntios 5:17
Eu sou um mensageiro de reconciliação. 2 Coríntios 5:19
Eu sou um embaixador de Deus. 2 Coríntios 5:20
Eu sou a justiça de Deus. 2 Coríntios 5:21
Eu tenho sido ressuscitado dentre os mortos com Cristo e assentado com Ele nos lugares celestiais. Efésios 2:6
Sou obra-prima de Deus, eu faço coisas boas que Ele, muito tempo atrás, havia planejado para mim. Efésios 2:10
Eu sou um imitador de Deus Efésios 5:1
Eu sou guiado pelo Espírito de Deus. Romanos 8:14
Eu tenho sido curado pelas suas pisaduras. 1 Pedro 2:24
Eu dou todos os meus cuidados a Ele porque Ele cuida de mim. 1 Pedro 5:7
Minha alegria é plena. 1 João 1:04
Seus anjos me proteger onde quer que eu vá. Salmo 91:11
Estou salvo. Efésios 2:8
Ele me deu tudo que eu preciso para viver piedoso. 2 Pedro 1:3
Ele tem me dado grandes e preciosas promessas. 2 Pedro 1:4
Eu compartilho em Sua natureza divina e fugissem da corrupção deste mundo. 2 Pedro 1:4
Eu não sou cego e não se esqueça que Ele limpou-me do meu velhas formas. 2 Pedro 1:9
Eu não vou pelo que vejo, mas o que não é visto 2 Coríntios 4:18
Eu escolho a andar pela fé e não pela vista. 2 Coríntios 6:07
Eu tenho autoridade sobre toda a habilidade do inimigo e nada por nenhum meio me machuca. Lucas 10:19
Tudo o que eu ligares na terra é ligado no céu e tudo o que eu solto na terra é desligado no céu. Mateus 16:19
Todas as minhas necessidades são fornecidos. Filipenses 4:19
Eu me entrego a Deus como sacrifício vivo, santo aceitável. Romanos 12:1
Eu não agir como o mundo, transformo minha mente. Romanos 12:2
Eu provar boa vontade, aceitável e perfeita vontade de Deus. Romanos 12:2
Eu não acho mais altamente de mim do que eu deveria. Romanos 12:3
Eu não luto contra carne e sangue, mas contra os principados, poderes e os governantes das trevas em lugares altos. Efésios 6:12
Minhas armas não são carnais, mas poderosas em Deus. 2 Coríntios 10:4
Aproveito cativo todo pensamento que tenta exaltar-se acima do conhecimento de Deus. 2 Coríntios 10:5
Eu sou forte no Senhor eo poder do Seu poder. Efésios 6:10
EU SOU um vencedor pelo Seu sangue e pela palavra do meu testemunho. Apocalipse 12:11
Eu não amo minha vida, mas sua vida vivendo através de mim. Apocalipse 12:11
Eu tenho o mesmo espírito que ressuscitou Cristo dentre os mortos habita em mim e faz vivo e cura meu corpo mortal. Romanos 8:11
Desfrutar
Te amo. Coelho

0 comments: